Wednesday, May 9, 2012

Rysha Skin Solution... termurah dipasaran..


Memiliki kulit yang cantik berseri adalah impian bagi kebanyakan orang, terlebih lagi wanita. Sayangnya, untuk melakukan perawatan wajah hingga mampu berseri dan indah itu tak murah. Perlu belanja yang cukup meriah untuk pergi ke salon kecantikan atau berhabis ribuan ringgit untuk dapatkan rawatan dan produk skin solution yang suka sgt menipu duit org sampai puluh2 ribuan ringgit.

Akan tetapi masih banyak cara lain yang boleh membantu kulit wajah anda agar menjadi berseri indah. Mau tahu bagaimana caranya? Aku Cuma nak kongsi sedikit beberapa tips murah tapi sangat berguna untuk mencerahkan wajah, seperti yang diturunkan dari allahyarham ibu mertuaku.

- Cara pertama, rebus kobis dengan air. Setelah mendidih, asingkan kobis tadi dari air rebusannya dan gunakanlah air rebusan kobis tadi untuk membasuh muka. Lakukan dua kali sehari.

- Cara kedua, campurkan air perahan mentimun dengan yoghurt. Setelah digaul dengan rata, sapukan ke wajah anda laksana maskerdan biarkan seketika hingga kering sedikit lalu bilas dengan air biasa.

- Cara ketiga, gunakan santan kelapa yang dicampur dengan serbuk cendana merah (orang boleh beli kat kedai India atau mamak). Gaulkan sampai sebati lalu sapukan pada wajah lalu di bilas apabila ia kering dengan pencuci muka.

- Cara keempat, Campurkan air kelapa dan jus nenas. lalu ratakan ke wajah secara perlahan sambil mengurut2 bahagian wajah anda. Setelah merata sapuan ke wajah anda, bilas dengan air dingin atau air dari peti ais.

- Cara kelima, campurkan satu sudu teh cuka dengan satu sudu teh air mawar. Setelah itu oleskan pada wajah dan biarkan ia kering hingga lebih kurang 10 minit. Setelah 10 itu, bilas dengan air biasa. Lakukan salah satu dari kesemua cara ini seelok2nya 2 kali sehari.

- Cara keenam, campurkan satu sudu teh madu dengan satu sudu teh jus tomato. Biarkan pada wajah selama 10 minit lalu bilas dengan air biasa.

- Cara ketujuh, pakai fair n lovely dan fair n lovely kekeke..
Nah, ternyata kecantikan itu bukanlah perlukan bahan kimia dan pembedahan yang menelan belanja beratus ribu ringgit, Cuma perlu ketekunan dan usaha yang berterusan sahaja. Selamat mencuba dan semoga impian wanita semua tercapai. Jangan lupa senyum selalu agar anda tampak lebih manis berseri.

No comments: