Wednesday, November 28, 2012

Pakej mandi bunga ke mandi kerbau..

Agak-agak korang berapa ramai manusia dalam Malaysia dan nusantara ni yang taksub sgt nak pakai susuk supaya cantik tanpa fikir apa akibatnya? Dulu aku pernah terbaca dalam akhbar harian tentang manusia yg cuba melawan takdir Allah Taala yang menjadikan beliau sebegitu rupa.. tapi demi nafsu untuk cantik sanggup menyusahkan diri dan meminta bantuan jin untuk capai hajat nafsunya... Ceritanya seperti ini..

KUALA TERENGGANU: Melihat rakan karib mati dalam keadaan ngeri apabila wajah berubah hodoh dengan kulit seolah-olah hangus akibat memakai susuk, seorang wanita insaf dan nekad membuang susuk dipakainya lebih 20 tahun.

Wanita berusia 48 tahun itu yang hanya mahu dikenali sebagai Hayati berkata, kematian sahabatnya menginsafkannya menyebabkan dia bertaubat dan kembali ke pangkal jalan kerana tidak sanggup mengalami nasib serupa.

“Bagaimanapun, bukan senang untuk membuang pelbagai susuk yang lebih 20 tahun tertanam di beberapa anggota tubuh kerana prosesnya amat menyeksakan. “Saya terpaksa berendam seminggu dalam kubang kerbau dengan bantuan bomoh yang membuang debu-debu susuk di dalam tubuh.

“Sepanjang seminggu itu, makanan dihantar bomoh berkenaan kerana kubang kerbau tempat saya berendam jauh daripada orang ramai,” katanya yang sedia berkongsi keterlanjuran silamnya sebagai iktibar kepada masyarakat.   Hayati berkata, dia mula memakai susuk ketika berusia 25 tahun berikutan ingin kelihatan cantik supaya kedai makan diusahakannya menarik pelanggan.


Harus diingat wahai para pembaca budiman sekalian bahawa pemakaian susuk yang berasaskan penanaman bahan tertentu didalam badan menggunakan jin yang menjaga bahan2 tersebut yang menjadikan mata org lain kabur. Sebenarnya secara fizikalnya anda tak berubah cumalah pemerhatian org lain yang berubah.. Siapalah manusia untuk merubah ciptaan Allah sedangkan dia lagi maha berkuasa. Dah la nak masukkan benda2 tu menyiksakan, nak hidup dgn benda tu menyiksakan (byk pantang larang) nak buang nya pun menyiksakan.. So pilihan di tangan anda..

Jadi persoalannya boleh ke pakai susuk ni? Jawapannya boleh.. Tak haram ke? Jawapannya tak haram selagi tak lari akidah.. Percaya pada tuhan bukan pada susuk.. Percaya pada doa dan bukan pada diri sendiri...

Macam mana nak pakai susuk ni? Ok pengenalannya saya namakan pemakaian susuk ni ilmu susuk air.. So apa keperluannya? Hanyalah sebekas air sebagai bahannya mudah kan?
Caranya:
  • sediakan air yang secukupnya untuk membasuh atau mengenakan muka anda
  • bacalah ayat yang diberi dengan mengikut tajwid, bilangan dan turutan yang diberi:
    • Bismillah hirrahma nirrohim - 313 kali
    •  Ya qowwi Ya mattin (Asma' 53&54) - 313 kali
    • Ya rohim Ya rahman (asma' 2&3) - 313 kali
    • Istighfar (Astaghfirullah hal adzim) - 99 kali
    • Selawat (Allah hum masolli a'la Muhammad waa'la ali muhammad) - 33 kali
  • kemudian berdoa dan minta apa yang diinginiseperti ingin kelihatan berseri, cantik, tampan, menawan dan lain2 niatkan apa yang anda inginkan dan niatlah di dlm hati tidak perlu kuat.
  • pastu, tariklah nafas sedalam-dalamnya tiupkan kt air tu 1x kali. Caranya semasa menarik nafas itu sebutkan "Al" dan semasa hembuskan sebut "Lah" yakni kalimah ALLAH..
  • minum sedikit dan ambil air tersebut basuh atau kena muka anda
Kalau nk buat mandian pun boleh, cuma kalau boleh tu jgn mandi dlm tandas la. mandi kt tmpt yang bersih (pandai2 la korang carik kat mane)  ..dan jika boleh diamalkan selama 40hari supaya lebih baik kesannya. kalau tak mampu, buat setakat yang termampu je la~ Insya ALLAH kalau ade izin ALLAH apa yang korang inginkan akan termakbul ..

So mudah jer nak buat. Korang tak payah nak bayar beratus ribu untuk pakai susuk atau mandi bunga..  Dah la siksa lagi mensyirikkan.. Dan lebih elok berhiaskan ayat2 Allah yang Qidam dari benda2 baharu yang tak pernah kekal.. Harus diingat.. bukanlah kesaktiannya terletak atas mandian tersebut sebaliknya doa yang dimakbulkan Allah itu jualah yang menjadi berkatnya.. Allah Hu-aklam..

4 comments:

Anonymous said...

I know this web page gives quality based posts and extra information, is there any other site which provides such things in quality?


Feel free to surf to my page - YuetteWClavijo

Anonymous said...

Hello, i think that i saw you visited my web site thus i came to “return the favor”.I am attempting to find things to enhance my web site!I
suppose its ok to use some of your ideas!!

Also visit my page - EddieBBrindel

Anonymous said...

Woah! I'm really enjoying the template/theme of this website.
It's simple, yet effective. A lot of times it's hard to get that "perfect balance" between usability and visual appearance.
I must say you have done a fantastic job with this. Also, the
blog loads extremely quick for me on Internet explorer.

Excellent Blog!

Here is my webpage :: SommerOSolas

Anonymous said...

Hi would you mind letting me know which web
host you're using? I've loaded your blog in 3
different web browsers and I must say this blog loads a lot
faster then most. Can you recommend a good hosting provider at a reasonable price?
Thanks a lot, I appreciate it!

Feel free to surf to my page: KimberleyODemorest